På surf-camp med skolen på Øst-Tasmanien

De camperede på stranden, lavede selv mad, og surfede på livet løs (hvad der desværre ikke er billeder af).
Se Astrids fortælling nederst på siden!

Astrid fortæller: Jeg fået taget en masse flotte naturbilleder her på surfcampet, jeg har ikke fået taget nogen surfbilleder, for jeg var jo selv ude at surfe hele tiden, men måske kan jeg få fat i nogen, hvis jeg er heldig! Det må vi håbe, så dem skal jeg nok få sendt når jeg for tid. Men surfcampet var bare rigtig rigtig sjovt! Først havde vi en bustur derned der var ca 4 timer, og det foregik i en mini bus da vi kun var 7 elever og 2 lærere der skulle afsted, så det var en god lille flok!

Da vi så kom derop (jeg tror nok det foregik på nordkysten men det skal jeg nok helt præcist finde ud af) tog vi en aften surfingtur, og vandet var godtnok koldt, men helt utroligt klart, det var den flotteste sandstrand jeg længe har set! Men det var rigtig godt lige at komme ud og røre sig, og jeg var rigtigt oppe og stå på boardet og ride en bølje, indtil jeg selv besluttede mig for at hoppe af, så det var bare sjovt, det er første gang jeg har været oppe og stå mere end et par sekunder! Så lavede vi aftensmad (vi var gået sammen 2 og 2 og skulle lave mad og sove i telt med den person vi var sammen med) min partner var Ingrid og vi lavede pasta med kødsovs på en trangia, og det smagte bare godt efter vi havde været en tur i det kolde vand. Ingrid og jeg formåede også at få vores telt op helt selv så det var bare super. Næste morgen stod vi op klokken 6, spiste en hurtig gang morgenmad og så var det ellers ud og surfe igen, denne gang var vi ude 2-3 timer, og det var faktisk ikke så koldt som man skulle tro, fordi man får varmen af at kæmpe imod bølger! Og jeg var igen oppe og stå, men ikke så godt som dagenfør, men det var rigtig rigtig sjovt bare at være ude i vandet på den måde, det er simpelthen så fedt!

Derefter gik vi hjem til vores lejr med surfboardene under armen, og fik varmen igen. Vi besluttede os til at gå en tur langs vandet, og det var her jeg fik alle de flotte billeder, så vi var ude og gå i 1½ time, men det føltes ikke som så lang tid fordi det bare var så smukt, og der var heletiden noget nyt at se på! Så det var super.

Da vi kom hjem biksede vi hurtigt noget frokost sammen, og så var det ellers tid til at pakke lejeren ned og komme afsted. På vejen hjem stoppede vi og gik en lille tur ved en sø, så vi lige havde tid til at strække benene. Så det var bare en super skøn tur.